Ada yang bertanya, betul ke bidang sales terutama bidang takaful ni mencabar dan sukar nak berjaya?

Betul lah tu agaknya bagi yang tak belajar kuasai ilmu dan kemahiran dalam bidang sales.

Bagi mereka yang tegar dan berjaya dalam bidang sales pula lain pula ceritanya.

Bidang sales ini bidang yang paling fleksibel, enjoy dan luar biasa hasil pendapatannya.

Dah selalu berkongsi nikmat hasil dalam sales, kali ini biar saya kongsikan sedikit tentang beberapa cabaran untuk berjaya dalam bidang sales ini.

Di antara cabaran terbesar untuk berjaya:

1) Cabaran mengawal emosi agar tidak mudah putus asa dan merajuk tak tentu puncašŸ¤£.

2) Cabaran untuk melatih keyakinan diri mampu berjaya dan mampu bekerja untuk sasaran jangka panjang.

3) Cabaran untuk melatih disiplin diri, tabiat kerja yang betul, kemahiran yang diperlukan dan belajar seronok dengan budaya baru.

4) Cabaran untuk menetapkan standard pencapaian yang diiktiraf dan berusaha keras untuk mencapainya dan bukan sekadar capai sasaran peribadi yang jauh daripada pencapaian industri.

5)Cabaran untuk memaksa diri mencari dan sentiasa memiliki senarai prospek yang mencukupi agar sasaran pencapaian dapat dicapai setiap bulan.

Cabaran terbesar sebagai ā€œmarketeersā€ adalah menguasai setiap kemahiran agar sentiasa rasa energy, rasa fresh dan sentiasa penuh appointment tanpa gagal.

Cabaran terbesar bagi seorang leader pula adalah untuk merekrut ramai team yang berkualiti, membentuk dan membina insan yang memiliki ciri-ciri yang berkualiti.

Ia akan menjadi lebih mudah jika leader merekrut mereka yang bersedia dan memiliki impian dan ciri-ciri kualiti untuk berjaya dan sanggup berdepan dengan cabaran-cabaran di atasā˜ļø

-Nazri Nadi Insan

MDA Coach

https://ALCNadiInsan.wasap.my

https://ALCNadiInsan.wasap.my

https://ALCNadiInsan.wasap.my

#nadiinsan #FWDTakaful #positiveenergy #everyonecanbeMDA #MDACoach #takaful #MDRT #MDA #ejentakaful #milliondollaragency #kerja #bisnestanpamodal #DuaKosongSatu

By admin

GROUP CHIEF MANAGING CONSULTANT ALC NADI INSAN FWD TAKAFUL Million Dollar Agency Coach Takaful > Lubuk Emas: Model Bisnes ALC Nadi Insan, Jalan Pantas Bina Pendapatan Lumayan melalui sales peribadi dan bisnes group. PELUANG KERJAYA SAMBILAN/ SEPENUH MASA Hubungi 019-578 3878 atau email ke nazrinadiinsan@gmail.com

Slider by webdesign